יציאה באמצע סעודה

לכתחילה אין לצאת באמצע סעודה לפני שמברכים ברכת המזון כי יש מחלוקת האם צריכים לברך שוב על הלחם כשחוזרים, וכן כדי שלא תשכחי לברך. אם כן יצאת בטעות, אין צורך לברך שוב על הלחם או על שאר הדברים שבסעודה, אלא אפשר להמשיך לאכול.

אם את צריכה לצאת לצורך מצווה, מותר לצאת באמצע הסעודה.

לפי מנהג האשכנזים, אם מתחילת הסעודה כיוונת לצאת באמצע, מותר לצאת. זה אומר שאם את יודעת שעוד מעט את יוצאת לאכול אצל חברה, את יכולה להתחיל סעודה בבית, לאכול כמות של לפחות כזית (27 גרם) לחם, ואז להמשיך את הסעודה אצל החברה בלי לברך ברכת המזון בבית שלך ובלי לברך אצלה שוב "המוציא".

כל האמור הוא רק לגבי אכילת פת או מזונות.

—————

למרות כל טעויות העבר, עדיין התגובה הראשונית של בני ישראל לקושי כלשהו היא תלונות לבורא עולם, והפעם התלונה גרמה לכך שמשה ואהרן טעו, נענשו, וכל ההיסטוריה השתנתה. מדוע הם לא למדו מטעויות העבר?

גם אצלנו המצב דומה. אנו מנסים להשיג איזו מטרה חיים, לשנות איזה הרגל, לתקן איזה פרט בחיינו, ואנו במקרה הטוב מחזיקים מעט מעמד, ואז נכשלים. שוב אכלתי מהעוגה שלא רציתי… שוב כעסתי על הילדים…

הטעות הכי גדולה שלנו היא לחשוב שנכשלנו, שהטעות שעשינו היא כישלון שעדיף למחוק מקורות החיים שלנו, זה לא. אנו גדלים דווקא מהכשלונות, אנו מטפסים למעלה על מעלות ההתמודדויות שלנו, כי דווקא מאותם מקומות וזמנים שבהם לא הצלחנו, משם אנו יכולים לגלות ולחקור את עצמנו! כשהכל זורם רגיל אין לנו דרך לדעת באיזו דרגה אנחנו ולאיזה כיוון אנו יכולים/צריכים/כדאי לנו להתפתח. רק כאשר המצב נמתח, רק אז אנו מגלים את הגבולות, רק אז את יכולה להגיד לעצמך, מצאתי לעצמי אתגר נוסף בעיצוב האישיות שלי, ועכשיו אני מוכנה יותר, אני מכירה את עצמי טוב יותר, ועם אימון והכנה אני אכבוש גם את החלק הזה בחיי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.