ספק בברכת המוציא

מי שלא בטוחה האם ברכת "המוציא" על הלחם או לא, אז לפי הכלל שספק ברכות להקל – בכל ספק של ברכות אנו מקילים ולא מברכים שוב, גם כאן אין לברך שוב "המוציא" ואפשר להמשיך לאכול כך. כמובן שאם יש מישהו אחר שלא ברך עדיין, עדיף לבקש ממנו שיכוון להוציא אותך ידי חובה בברכה שהוא מברך בעצמו.

מי שבטעות ברכה על הלחם "שהכל" או "מזונות", יצאה ידי חובה, שהרי ברכה "שהכל" פוטרת את כל האוכלים.

גם ברכת "מזונות" גם פוטרת את כל המאכלים, חוץ ממים ומלח, שאם ברכת "מזונות" על המים או מלח, לא יצאת ידי חובה, שהרי הם אינם מזינים את הגוף.

—————

בפרשה "אם בחוקותי תלכו" – זה לא שמירת המצוות או לימוד תורה, אלא להיות "עמלים" בתורה, לעבוד ולטרוח. ומה פשר הדבר "לעבוד"?

להגיע לאמת, להצליח לראות את החיים בצורה בהירה ואמיתית מבעד למסכי הנגיעות והתאוות, מבעד להיסחי הדעת של הפרסומות ושל האיראנים וההערות של חמותי, זה מצריך עמל. לא עמל פיזי, אלא התבוננות על עצמי, על המעשים שלי, אני הרי רוצה להתקרב לבורא עולם, אני רוצה להיות מאושרת ושמחה אבל טורח העולם עוצר אותי…

הקב"ה אומר לך "כי לי בני ישראל עבדים" – זה לא שלילי, זה שבח, כי מי שהוא עבד של בורא עולם זה אומר שהוא לא עבד של אנשים אחרים, זה אומר שהמחשבה שלו חופשית וטהורה, שהנשמה שלך לא יודעת גבולות!

בזכות לימוד התורה והמוסר ויישום הלימוד בחיינו תצליחי לחדור את מעטפת האטימות של עולם החומר ולגלות את הנשמה האינסופית ששוכנת בתוכך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.