על הניסים בפורים

בתפילה ובברכת המזון של יום פורים יש להזכיר "על הניסים", מי ששכחה להזכיר יצאה ידי חובה, אבל צריכים מאוד להיזהר בברכת המזון של סעודת פורים עצמה לא לשכוח.

כידוע, ערים שהיו מוקפות חומה בזמן שנכנסו בני ישראל לארץ, קוראות את המגילה וכל מצוות פורים בתאריך ט"ו שזה "שושן פורים", כגון ירושלים, ושאר המקומות בתאריך י"ד. כל מדינות אירופה לא היו מיושבות כלל בתקופה ההיא ולכן כולם קוראים שם בתאריך י"ד. בערים שיש ספק האם היו מוקפות חומה, כגון טבריה, צפת, לוד, עכו וכו' ולכן קוראים שם מגילה בשני הימים, יש אומרים לא להזכיר "על הניסים" בתפילה ביום השני, ויש אומרים שכן להזכיר. בכל מקרה מה שעשו, בין אם הזכירו ובין אם לא הזכירו, יצאו ידי חובה.

"ויהי ביום השלישי ותלבש אסתר מלכות" – ממתי לובשים מלכות? אלא מסבירים חכמים שהיא לבשה את רוח הקודש! כשאסתר היתה צריכה להיכנס למלך אחשוורוש ולגרום לו לבטל את הגזירה, תוך סיכון חייה  וכנגד כל הסיכויים, היא הצליחה להתעלות ולהגיע למדריגה של רוח הקודש ובכך זכתה לראות את פנימיות כל הסיפור, מתחילתו ועד סופו, עכשיו הכל מובן לה בבירור, זה הכל בעצם רצון ה'! גם אחשוורוש הוא רצון ה'! ואז היא הבינה, אם אני אגיע למצב שאני המולכת ברצונותי ומידותי ובכך אביא את עצמי לקורבה לבורא עולם ולכך שכל מעשיי לשם שמיים ולא לשם תאוות ונגיעות אישיות, ממילא אוכל לגרום שכולם ימלאו את רצוני, כי הרי רצוני הוא גם רצון השם, ואין לי שום צורך בהתחנפות או שקרים כדי שהמלך יסכים לשמוע לי, אלא למרות שאני לאחר צום של שלושה ימים ונראית "על הפנים", חיוורת וחלשה, בלי איפור ועגילים, אני אלך ואצליח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.