לא לגרום לכיבוי הנר בשבת

את נרות השבת יש להניח במקום שבו לא נגרום לכיבויין, לא ליד חלון שאנו מתכוונים לפתוח, ולא מול דלת הרחוב שייתכן שמיד כשנפתח אותה תנשב רוח מבחוץ ותכבה את הנרות, וכן להיזהר אם הנרות קרובים לדלת החדר, שלא לפתוח אותה חזק מדי.

אם הנרות רחוקים מהפתח, אין צורך לחשוש מהרוח וכו'.

מותר לעבור ליד הנרות למרות שהלהבה זזה, תזוזת הלהבה לא גורמת להדלקה נוספת או פחותה של שמן.

——————

זמרי החטיא את בני ישראל. למרות שלכאורה דבריו היו הגיוניים – במקום שבני ישראל ילכו להסתובב במועדונים של בנות מדיין, ואז יעברו שתי עבירות, גם פריצות וגם עבודה זרה, אז אפשר להתפשר – להביא אותן לכאן ואז תהיה רק בעיה של פריצות, אך לפחות לא יעבדו עבודה זרה. אבל פנחס לא הסכים עם הטיעון הזה – אמנם השלום והאהבה הם דברים גדולים, אפשר להתפשר עם הבעל, עם הילדים, עם החמות, עם החברות, עם כולם, ועל הרבה נושאים, אך התפשרות על האמת? אם זה לא 100% אחוז אמת, אז זה 100% שקר, ואדם אמיתי לא יכול לחיות חיי שקר.

הם עוברים שתי עבירות? שיעברו, אך לפחות הם יודעים שזה לא בסדר, הם יודעים שיש להם מה לתקן. אך אם נקבל את ההתנהגות הזאת בתור סטנדרט חדש, הרי שאף אחד לא יבין בכלל שמשהו לא בסדר ולא תהיה תקווה לשיפור!

הרבה פעמים אנו מתפשרים עם עצמנו, נראה לנו שכרגע אנו לא יכולים לעשות משהו מסוים, ואולי זה נכון, אך הבעיה היא שעם הזמן אנו תופסים את המצב בתור הסטנדרט החדש, אנו שוכחים שהמטרה נמצאת הרבה יותר גבוה. הדבר הכי גרוע הוא לשכוח שלא עצרנו כאן כי הגענו אל התכלית, אלא רק עצרנו לנוח כמה דקות, אך כעת צריכים להתנער מהפשרה ולהשתמש באש החיים שבורא עולם טבע בתוכנו כדי להמשיך ולהתעלות יותר ויותר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.