פריעת חוב

ברור ופשוט שאדם שלווה מחבירו כסף או חפץ או רשם במכולת (פעם היה כזה דבר…) חייב להחזיר, וכן מי שלקח פועל, מנקה, בייביסיטר וכו' חייב לתת להם כל מה שמגיע להם. ולא רק זה, גם אם לקחת חפץ ואת מתכוונת לשלם אך לא אמרת לזה שלקחת ממנו את החפץ שאת משלמת מאוחר יותר, אלא פשוט

ברכה על פיצה

  אחד מהתנאים שהופך בצק לברכת מזונות הוא שהבצק מתוק. לפי הספרדים צריכים להרגיש ממש את טעם המתיקות בבצק, ולפי האשכנזים צריך שהבצק יהיה עשוי ממי פירות או דבש או יין או חלב וכו', גם אם לא מרגישים את הטעם בפועל. בפיצה רגילה שעשויה מקמח ומים וודאי שהברכה היא "המוציא" ובסוף ברכת המזון. אך בפיצה

צום י"ז בתמוז

  את הלכות הצום כבר כתבתי כמה פעמים ולכן רק אזכיר בקצרה. למרות שהיום הצום דחוי, אין כמעט הבדל בינו לבין צום רגיל, יש רק הקלה לגבי איזה דרגה של חולה פטור מהצום. לפי חלק מהאשכנזים והחסידים מכיוון שבדורנו הגוף חלש, אימהות המטפלות בילדים, וכן נערות, פטורות מהצום, אך מי שלא נהגה כך צריכה לצום

אכילת בשר עם דג

חכמים אסרו לאכול בשר עם דג ביחד משום סכנה, ואסור גם לטגן אותם או לאפות אותם באותו כלי או כשהכלי מלוכלך מטיגון המאכל השני, אך אם טיגנו בכלי בשר או דג ושטפו אותו, מותר כעת לטגן בו את המאכל השני. לכתחילה אין לאפות באותו תנור ביחד בשר ודגים, אך בדיעבד אם אפו מותר לאוכלם. אם

קידוש במקום סעודה

את סעודת השבת צריך לעשות במקום שבו עשו את הקידוש, וכן בזמן הסמוך לקידוש, זאת אומרת שאין לעשות קידוש בבית אחד ואז ללכת לבית אחר, וכן אין לעשות קידוש בבית הכנסת מבלי לאכול שם ואז לעשות את הסעודה בבית כי צריך שהקידוש יהיה במקום סעודה. וזה גם אומר שאין לעשות קידוש במטרה לנוח אחר כך