פרשת וישב

ספר מה קרה איתך "וישב יעקב בארץ כנען, אלא תולדות יעקב – יוסף" – מאוד מובן נכון? התולדות של יעקב זה יוסף… לא מובן בכלל! התורה רוצה לספר מה התולדות יעקב, מה היה איתו, מה קרה איתו, לאן הלך, מה עשה וכו', ופתאום מתחילים לספר לנו על יוסף, שהיה רועה צאן עם אחים שלו, מה

פרשת וישלח

וילך ראובן וישכב את בלהה. מה?? ככה עושים?? הייתכן כזה דבר, ועוד שהתורה תספר לנו את זה, מה זה פה סיפורי אלף לילה ולילה? ודאי שלא. אז מה קרה כאן? את זה אנחנו מגלים הרבה שנים מאוחר יותר, כשיעקב מזכיר לראובן מה הוא עושה, הוא קורא לו בשקט ואומר לו, ראובן בני היקר, הפסדת הרבה

פרשת ויצא

ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה. אבל הוא לא הלך לחרן בכלל, הוא נסע לבית המדרש ללמוד ארבע עשרה שנה ורק אחר כך נסע לחרן, אז איך התורה אומרת שנסע לחרן?? זה כמו שאני אגיד שאני יוצא מבני לכיוון ירושלים לבקר בכותל, אני יוצא לדרך, רק בדרך חותך ימינה ביציאה של נמל תעופה בן גוריון,

פרשת תולדות

אתם במקרה נכדים של אברהם? "אלא תולדות יצחק, אברהם הוליד את יצחק". פסוק מוזר קצת לא? קודם כל, וכי עד עכשיו לא ידענו שאברהם הוליד את יצחק? ועוד, מה הקשר לתולדות יצחק זה שאברהם הוליד אותו. ואחרון חביב, מה מזכיר הפסוק שרבקה בת בתואל ואחות לבן? הרי בסוף הפרשה הקודמת כבר אמר לנו זאת כמה

חיי שרה

כמה שנים אתה חי? אל תבדוק בתעודת זהות, שם אפשר לראות את תאריך הלידה ולחשב את הגיל, אבל כמה שנים באמת אנחנו "חיים"?? מסופר על אחד שהגיע לאיזו עיר, עבר ליד בית הקברות ושם לב שעל המציבות כתובים גילאים צעירים. התפלא. שאל את אחד מתושבי העיר, מה זה? למה אצלכם נפטרים צעירים? אתם אוכלים יותר